دانش و اندیشه
دانش و اندیشه

دانش و اندیشه

رنگ پوشش دانش‌آموزان دستورالعملی ندارد

رنگ پوشش دانش‌آموزان دستورالعملی ندارد


رناز بیگی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: انتخاب رنگ مانتو دانش‌آموزان سلیقه‌ای و بر عهده مدیر مدرسه است.

وی ادامه داد: پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش به مدیران مدارس این است که این تغییر رنگ از پایه شروع تحصیل، در نظر گرفته شود تا بعد از گذشت دو یا سه سال از تحصیل؛ درخواست مجددی از اولیا برای خرید روپوش جدید صورت نگیرد.

*دستورالعملی درباره رنگ پوشش دانش‌آموزان وجود ندارد

بیگی با بیان اینکه دستورالعملی به صورت کتبی و شفاهی در این زمینه وجود ندارد، افزود: با توجه به سلیقه‌ای بودن انتخاب رنگ روپوش دانش‌آموزان دختر، ‌ مدیران مدارس باید وضعیت اقتصادی اولیا را در نظر بگیرند تا هیچ گونه فشار مالی به خانواده‌ها وارد نشود.

وی ادامه داد: در برخی اوقات با توجه به ساعات حضور طولانی مدت دانش‌آموزان در مدارس، جنس پارچه‌ها به گونه‌ای است که داوم بیش از یک سال را ندارد و مدیران مدارس به همین دلیل از خانواده‌ها می‌خواهند که روپوش جدیدی برای فرزندانشان خریداری کنند.

* مدیران نباید اولیا را برای خرید روپوش از یک تولیدی مشخص تحت فشار قرار دهند

بیگی با بیان اینکه به مدیران مدارس اعلام شده است که مدرسه را به عنوان فروشگاه نبینند، اظهار داشت: با توجه به درخواست اولیا دانش‌آموزان برای معرفی مکان مناسب برای خرید روپوش، مدیران مدارس می‌توانند با معرفی والدین به یک تولیدی مشخص، آن‌ها را راهنمایی کنند.

وی در ادامه افزود: مدیران مدارس نباید اولیا را برای خرید روپوش از یک مرکز و تولیدی مشخص تحت فشار و اجبار قرار دهند، به دلیل اینکه برخی والدین ممکن است خیاط بوده یا قصد خرید پارچه ارزان‌تر را داشته باشند.

*پاسخگویی به شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۸۲۰

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، بازرسی و نظارت بر وضعیت روپوش مدارس را جزء کارهای تیم‌های نظارتی بر اجرای پروژه مهر عنوان کرد و گفت: این تیم‌ها در خصوص معرفی تولیدی مشخص به اولیا برای خرید روپوش و عرضه مانتو از سوی مسئولان مدارس و تبدیل مدرسه به فروشگاه به مدیران مدارس، اطلاع‌رسانی کرده و تذکرات لازم را داده‌اند.

وی با اشاره به انتقاد و شکایات اولیاء دانش‌آموزان از عملکرد مسئولان مدارس، اظهار داشت: اولیا می‌توانند با رجوع به ادارات و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، شکایات‌ خود را به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرروش افزود: سامانه ۱۸۲۰ نیز برای انعکاس هرگونه انتقاد و شکایات و نظرات اولیا طراحی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد