دانش و اندیشه
دانش و اندیشه

دانش و اندیشه

کوله پشتی دانش آموزان ما چقدر اضافه بار دارد؟

پژوهشگران کشور با انجام تحقیقی درباره میزان وزن کوله پشتی دانش آموزان ابتدایی دریافتند: با افزایش سطح سواد والدین، میانیگن وزن کیف های دانش آموزان هم افزایش می یابد و این می تواند به دلیل انتخاب کیف های سنگین تر از طرف این دسته از والدین و لوازم التحریر بیشتر توسط آنها باشد 

                                                                                  

ادامه مطلب ...

چرا بعضی کودکان از مدرسه رفتن می‌ترسند؟

 

مدرسه که ترس نداره، داره؟

با شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس، احساس اضطراب و نگرانی در آغاز سال تحصیلی در بیشتر کودکان وجود دارد و این امر کاملا طبیعی است. البته این مساله بیشتر در کودکان مقطع پیش‌دبستانی و کلاس اول که ترس جدایی از پدر و مادر در آنها وجود دارد، دیده می‌شود.

این دسته از دانش‌آموزان وقتی از کانون پر مهر و محبت خانه و خانواده، وارد محیط جدید و با افراد جدیدی روبه‌رو می‌شوند، دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند. به همین دلیل رفتن به مدرسه نیازمند آمادگی در زمینه‌هایی از قبیل جسمی، روحی، ذهنی و عاطفی برای والدین و کودکان است.

معمولا رفتن به مدرسه برای بچه‌ها یک رویداد هیجان‌انگیز است، اما بعضی از آنها از رفتن به مدرسه می‌ترسند و مدام بهانه می‌آورند که من به مدرسه نمی‌روم، دلم درد می‌کند و...                                                                                                                            

ادامه مطلب ...

رفتن دانش آموزان به مدرسه

 

 چگونه دانش آموزان را برای رفتن به مدرسه آماده کنیم ؟                                                                                                           

اول مهر برای همه جزء خاطرات فراموش‌نشدنی است، هرچقدر هم که با گریه و ناراحتی همراه بوده باشد. اما به هر حال اولین روز مدرسه پر از تلاطم‌های عاطفی است. کوچولوی شما قرار است برای اولین بار از آغوش گرم شما دور شود و چند ساعتی از روزش را در جایی به نام مدرسه باشد. از آنجایی که ممکن است بسیاری از کودکان تجربه مهدکودک و پیش دبستانی نداشته باشند یا اگر هم داشته باشند مکلف به انجام مشق و درس و حضور مستمر نبوده‌اند، محیط مدرسه و ورود به آن می‌تواند ایجاد دلهره و اضطراب کند.

ادامه مطلب ...